Alltid nätshoppar

Alltid rabattkod

0 Alltid rabattkoder och 2 erbjudanden för december 2016

Ansök om individuellt anpassade elabonnemang till flatratepris hos Alltid
Visa erbjudande
Fungerar rabatten? 0 0
Testad
Använd 24 gånger
Bindningsfritt elavtal hos Alltid
Visa erbjudande
Fungerar rabatten? 0 0
Testad
Använd 3 gånger
Alltid rabattkoder som löpt ut – Varför?
Path 1406 Copy 5 + Imported Layers Copy 5 Copy

Vi är övertygade om att vi har de bästa rabattkoderna till Alltid

Om du vill kan du dock ta en titt på våra konkurrenters sidor också.

Missa aldrig en rabattkod från Alltid!

Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part
Avregistrering är alltid möjlig
Kostnadsfritt

Alltid – För dig som vill leva hållbart

Alltid.se är eltjänsten på nätet för den som vill ha ett enkelt elavtal i stil med surfpaket till telefonen och som dessutom vill vara snällare mot miljön. Alla elavtal, som också innehåller nätanslutning, är skräddarsydda efter det personliga förbrukningsbehovet och kostnaden blir därefter. Elbolagets medarbetare ser dessutom till att kunderna kan ta större steg i riktning mot en hållbar vardag genom tips och råd.

Alltid är ett smart alternativ för folk som bor i lägenhet

Internetentreprenör bakom elflatrate

Alltid.se lanserades officiellt den 20 februari 2014 och bakom idén och dess verkställande finns Anton Johansson, en ung entreprenör från Linköping med många järn i elden när det kommer till allt som har med internet och digitalt att göra, bl.a. design, e-handel och media. Som främsta exempel driver han sedan juni 2014 Ehandelspodden, Sveriges största podcast för e-handelsnytt, och i e-handelsbranschen är han är en av grundarna till webbshoppen Headler som säljer hörlurar av olika slag. Dessutom är han styrelsemedlem och innehar olika poster i en rad internetbolag och fungerar som rådgivare och konsult åt en rad andra. Han framträder också ofta i media, både på TV och i pressen. Alltid AB är också dotterbolag till Borås Elhandel AB som i sin tur hör till Vattenfall. VD för Borås Elhandel är Arne Persson. Allt gick inte som en dans på rosor för Alltid.se och en lagändring satte i juni 2014 käppar i hjulet för el till flatrate-pris, men istället för att ge upp kring gick man detta och lanserade andra sorters elavtal med samma miljötänk istället.

Ansök om att bli kund hos Alltid

Alla orter i Sverige kan få el från Alltid och det är en enkel process att fylla i det korta formuläret som krävs för att kunna ansöka om att bli kund hos tjänsten. Det finns två olika versioner av ansökan; ett för den som har alla underlag gällande elräkningar till handa och för den som inte har det. Både sätten är möjliga för att få iväg en ansökan men det går betydligt smidigare för den som har underlagen i skick eftersom Alltid direkt kan utarbeta ett förslag baserat på verkliga kostnader och behov. Tidsfördröjningen i samband med det andra alternativet kommer från att medarbetare hos Alltid mer ingående behöver kontrollera uppgifterna med den ansökandes elbolag. Båda alternativ kräver att personnummer anges och att fullmakten som ger Alltid rätt att sköta alla ärenden gällande befintliga och nya elavtal godkänns.

När ansökan skickats kommer Alltid att lägga ihop den enskilde kundens skräddarsydda paket och via e-post återkomma med ett erbjudande. Den blivande kunden kan dock i detta skede tacka nej eftersom denne inte har förbundit sig till att anta erbjudandet. Om erbjudandet däremot accepteras har den blivande kunden blivit en varaktig kund eftersom allt som behövs för nästa steg redan har angivits och accepterats.

Kunderna kan sedan hela tiden övervaka hur det går för dem i strävan att försöka tänka på miljön. Detta kontrolleras enkelt i kundkontot på nätet. På ett visuellt sätt visas både den verkliga förbrukningen och den förutspådda förbrukningen enligt tidigare levnadssätt. För att bli ännu bättre eller få mer hjälp på traven att lyckas hittas här också olika råd för en hållbar utveckling.

Alltid visar hela tiden den verkliga förbrukningen samt den förbrukning som förväntas ske - allt på ett visuellt och lätförståeligt sätt.

Bonusprogram som belönar hållbar utveckling

Den som ser till att göra sin vardag hållbar premieras av Alltid för detta. Dessa belöningar kan ske på olika sätt. Du kan antingen välja att donera till ett gott ändamål eller göra uppköp i den hållbara butiken som kunder hos Alltid har tillgång till.

Lika mycket överblick via app

Allt som kunden kan kontrollera på hemsidan i sitt konto hittas också via en särskild app för Android. Den går att ladda ner här. Det går också bra att bli kund via appen. För att hela tiden hålla koll på vardagen ur ett elförbrukningsperspektiv är detta ett enkelt sätt. Den som inte kan ladda ner appen behöver dock inte misströsta eftersom den vanliga webbsidan är utrustad med en responsiv design som gör att den anpassar sig till alla typer av skärmar oavsett storlek.

Innan Alltid.se fanns, fanns redan Alltids app

Bloggen Magasinet

På adressen http://magasinet.alltid.se/ hittas Alltids informativa blogg om energi, det senaste miljötänktet och tips för vardagen. Inläggen tar upp ämnen inom förnybar energi så som solenergi men diskuterar också för- och nackdelar med traditionell energi. Oavsett ämne tas alltid alla fakta upp, oavsett om det är negativt eller positivt. En stor del av uppdateringarna har också taggarna ”hållbar vardag” eller ”energispartips” och kommer med råd för att människor på ett enkelt sätt ska kunna lägga om sin vardag till förmån för både miljön och plånboken.

Aktivt miljötänk på sociala medier

Förutom bloggen är Alltid också synliga med sina miljötips på sociala medier. Facebookväggen fylls med elbolagets egna blogginlägg men också med relevanta tidningsartiklar inom ämnet miljö och klimat. Man länkar även till andra miljöbloggar och tipsar om program på TV eller evenemang som kan vara intressanta för den som vill få bättre koll på sin vardag ur ett hållbart perspektiv. Twittrare kan hitta dessa länkar och tips även här. Instagramflödet fylls med bilder som visar energisparande i vardagen. Alltid har också ett antal kända reklamfilmer som denna nedan:

Pressuppdateringar till inboxen

Det går att anmäla sig till att få uppdateringar om Alltid genom deras pressida. På sidan är bara att fylla i e-mejladress och klicka på ”Prenumerera”. Sedan behöver mejladressen bekräftas genom länken som skickats till en. Genom att bekräfta din adress kommer du alltid att få de senaste uppdateringarna från Alltid och deras miljöpolicy.

Alltid sköter fakturorna

Kunderna hos Alltid behöver inte hålla koll på och betala räkningar till en massa olika instanser utan det är en del av eltjänstens service att hantera alla betalningar i kundens ställe. Detta innebär mer praktiskt att mejladressen fakturor@alltid.se kommer att ta emot alla fakturor och om e-fakturor inte är möjliga skickas det till kontoret i Borås.

Personlig kundservice

Alltid har som målsättning att vara tillgängliga och beredda att kunna svara på varje kunds frågor enligt dess behov. Börja dock gärna läsa under ”Vanliga frågor” som hittas i huvudmenyn till höger efter att den öppnats. Kunderna som vill ha mer hjälp efter det når Kristina, Camilla, Maria eller Linda då de mejlar eller ringer till kundtjänst som man delar med moderbolaget Borås Elhandel. Vid telefonsamtal bör öppettiderna tas i beaktande. Måndag-torsdag är det 8-16 som gäller och på fredagar stänger de en timme tidigare. Det är också lunchstängt mellan 12-13 varje vardag. Svar på mejlen kan man räkna med att få inom ett dygn.

Inga omdömen finns tillgängliga
Skriv det första omdömet!

The site does not support this resolution on IE 8