SnappCar rabattkod

0 SnappCar rabattkoder och 2 erbjudanden för december 2016

Hyr bil från 80 kr per dag hos SnappCar
Visa erbjudande
Fungerar rabatten? 0 0
Testad
Använd 23 gånger
Hyr ut din bil och tjäna pengar hos SnappCar
Visa erbjudande
Fungerar rabatten? 0 0
Testad
Använd 2 gånger
SnappCar rabattkoder som löpt ut – Varför?

Missa aldrig en rabattkod från SnappCar!

Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part
Avregistrering är alltid möjlig
Kostnadsfritt

SnappCar – Enkelt, nära och smidigt

Plattformen gör att personer som bor nära varandra tillsammans kan utnyttja ett mindre antal bilar genom att para ihop de som äger en bil med de som inte har någon. Genom att ordna träffar och att betona vikten av gemenskapen är det inte någon total främling som tar hand om bilen och därtill billånaren kan känna sig säker på att inte hamna i svårigheter även om olyckan skulle vara framme. Med goda försäkringspremier och priser som ligger under den vanliga bilhyran är plattformen till för både den som vill tjäna extra då bilen inte skulle användas och för den som smidigt vill kunna ha tillgång till en bil utan att tjata på släktingen på andra sidan stan. Dessutom vinner både miljön och vänskapskretsen på de nya kontakterna som uppstår vid bildelningen.

Holländska SnappCar möter svenska FlexiDrive

Det nya och fräscha startup-bolaget inom social bildelning kommer från Nederländerna. Huvudkontoret finns i studentstaden Utrecht men det finns medarbetare även i Amsterdam. Bakom företaget finns Victor van Tol och Pascal Ontijd som grundade SnappCar 2011. Tjänsten SnappCar lanserades i Sverige i början av 2016 efter uppköp av konkurrenten FlexiDrive. Dessutom finns man också i Tyskland och Danmark. Det är fortfarande FlexiDrive som driver den svenska verksamheten från kontor i Stockholm. Sverigechefen, och tillika en av grundarna av Flexidrive, är Magnus Engervall och dessutom finns det ytterligare en handfull personer i Sverige. I Sverige är det försäkringsbolaget If som ser till att alla användare tryggt kan rulla på vägarna också när bilen inte är ens egen eller då den är utlånad.

Holländska SnappCar finns förutom i Sverige också i Tyskland och Danmark.

Bildelningssidan fortsätter på vågen av delningstjänster och med det även miljötänket. Här är man kanske dessutom också ännu mer optimistiska i sina planer med ett mål på att minska antalet bilar som finns i Europa med 1% fram till 2018.

Att lägga upp sin bil eller att hitta en bil hos SnappCar

För den som är intresserad av att hyra ut sin bil men inte ännu har bestämt sig går det att utan att en enda gång hyra ut bilen testa hur mycket som skulle tjänas in på att någon annan lånade och använde bilen då det egna behovet redan fyllts. Detta görs genom att registernumret anges och baserat på detta kan SnappCar komma med uppskattning om den intjänade summan. Det är dock upp till bilägaren att själv bestämma pris i slutändan. Dessutom går det att enkelt lägga upp när det går att hyra bilen och vem det är som får göra det.

Innan en användare väljer att registrera sig hos SnappCar går det att se vad som finns tillgängligt att hyra. Direkt på första sidan går det att välja mellan tre olika sätt att leta efter en bil på. Högst upp på sidan går det att fylla i sin adress eller ort och kika efter om rent av grannen med samma postkod redan anmält sig. För den som vill har en guidad tur går det att välja ”Börja här”. Det tredje alternativet för den som redan har en mer specifik önskan är att ange sin position och uppge önskad hämt- och avlämningstidpunkt.

Det som är gemensamt med alla tre alternativ är att valet för att hyra en bil kretsat kring orten man befinner sig på. I nuläget går det att hyra bilar i de flesta större städerna i Sverige, speciellt i mellersta och södra Sverige. Dessa är:

  • Stockholm
  • Göteborg
  • Malmö
  • Uppsala
  • Västerås
  • Örebro

För den som det sedan är viktigt vilken typ av bil det är, till exempel gällande den personliga smaken eller behovet för hyrningen, går det välja specialbilar så som:

  • Cabriolet
  • Elbil
  • Husbil
  • Minibuss
  • Veteranbil

Att hitta en bil att hyra

Genom att ha använt sig av något av sökalternativen hittar användaren en lista över tillgängliga bilar i ett visst område. Det går att justera hur stor omkrets som inbegrips i detta område; från 1 km till 50 km. Om tidsperioden redan ställts in är det också bilar som verkligen finns att tillgå när det behövs. Självfallet går det också att välja ut typ av bil som önskas hyra om detta inte begränsades i det första söksättet.

Listan kan sedan sorteras enligt avstånd, pris, omdöme eller rekommendation. Då en sortering efter omdöme har valts kommer de bilar som fått flest stjärnor först. Sökningen ”Rekommenderat” sorterar de bilägare som fått en rekommendation av en tidigare hyrare. För att begränsa antalet bilar som dyker upp i listan går det att filtrera enligt olika kriterier. Det första filtret är gällande priset per dag som en bil har. Detta ställs in som minimi- och maximipris. Också produktionsår kan ställs in med ett liknande intervall. Likt vanliga biluthyrare går det att välja antalet fria kilometrar som ingår. Filteralternativen är 100+, 200+, 300+ och 400+. Andra filtreringsmöjligheter är:

  • Antal passagerare
  • Drivmedel
  • Tillbehör
  • Växellåda

Det går att titta på de olika bilarna som finns tillgängliga efter att olika filter ställts in. Här finns beroende på biluthyraren olika många bilder av bilen och därtill verifierad information om bilens ägare. Dessutom finns det korta fakta om bilen så som typ av växellåda, antal dörrar och vilka tillbehör som finns. Det är också viktigt att notera att det här också står vad som är tillåtet och inte är tillåtet att göra i bilen bland annat gällande barn, rökning och husdjur. På ett kartavsnitt går det också att se inom vilken radie bilen i verkligheten befinner sig. För denna radie rör det sig om några kvarter.

På plattformen kan användare hyra ut sin bil när de inte behöver den.

Att registrera sig och hyra sin första bil

Det går att registrera sig via Facebook, LinkedIn eller genom att direkt lägga upp ett konto till SnappCar. En registrerad billös användare kan via plattformen skicka en hyresbegäran till en bilägare som befinner sig i närheten och som har en bil som uppfyller önskemålen för bilanvändningen. Det går bara att skicka en förfrågan enligt bilens tillgänglighet vilket har bestämts av ägaren. Att bilen finns i närheten bekräftas genom att sökningen sker via postnummer.

SnappForm är det formulär som utöver hyresavtalet fylls i både före och efter att låneperioden sker och alla parter ska också skriva under. Det kan finns i tryckt eller elektroniskt format beroende på behovet.

Sociala mediekanaler för svenska användare

SnappCars internationella community på Facebook uppgår till närmare 20 000 gillare. För svenska användare finns det en egen sida där bildelningssidan delar praktiska tips för olika aspekter med bilkörande så som vad man gör om olyckan skulle vara framme och vad man ska tänka på för att rusta bilen för olika årstider. Via Facebooksidan hittas också länkar till intressanta medieartiklar om ämnet social delning och även pressartiklar om företaget.

Svenska användare kan också vara intresserade av de visuella medierna som man använder sig av, nämligen Pinterest och YouTube. Pinterestkontot innehåller humoristiska bilder där bilen på olika sätt står i fokus. Språket är engelska här men det är bilderna som är det centrala innehållet. På YouTube finns det videor på många av företagets språk, dock främst på holländska. Här finns videor som där olika användare berättar om sina erfarenheter men också videor som ger en inblick i hur allt fungerar. Här nedan är en av dem:

Kostnader i samband med car sharing via SnappCar, betalning och annat praktiskt

I en bilhyresavgift ingår den kostnad som utlånaren vill ha för sin bil, försäkringspremier och dessutom tillkommer det en SnappCar-avgift till plattformen som tack för hopparingen. Förutom det behöver en kostnad för det antal kilometrar som körts betalas beroende på antalet fria kilometrar i avtalet. Hyresavgiften och milkostnaden bildar tillsammans det hyrespris som den som lånar bilen betalar till den som lånar ut den. Trots detta är priset i slutändan upp till 50% billigare än via en konventionell biluthyrningsfirma. De priser som visas bredvid en tillgänglig bil är alltid hyrespriset som som minst är 80 kr.

Det går att lägga till extra tjänster så som att minska självrisken, vilket kostar 49 kr i dygnet, och att helt ta bort självrisken, vilket har en avgift på 89 kr varje dygn. Extra kostnader kan också uppstå om skador förekommit.

Lånaren av bilen betalar SnappCar och SnappCar för över betalning till ägarens bankkonto. Betalningsalternativen är korten MasterCard, VISA och American Express. När en hyresförfrågan godkänts kommer betalningsfordran per mejl. Det går att betala via en länk direkt i mejlet eller via sin Min SnappCar-profil. Betalningssidan är säkrad för båda alternativ. Efter att en bokning stängts dröjer det 5 dagar innan uthyraren får betalt.

Det praktiska kring upphämtning och avlämning bestäms av båda parterna, men det är på hyrestagarens ansvar att komma efter bilen och att i gengäld komma tillbaka med den om inte något annat har bestämts.

Kundservice och assistans på vägen

För den som har frågor om specifika aspekter av delningsplattformen och dess tjänster finns sektionen ”Hjälp” och fliken ”Vanliga frågor”. För att hitta de relevanta frågorna och svaren är denna avdelning ytterligare indelad i en sida för hyrestagare och en för bilägare. Frågorna på båda sidor är grupperade enligt tema så som hur plattformen används, försäkringsfrågor, betalning och kontakt.

För den som inte får svar på sin fråga härvia går det att kontakta kundsupport alla vardagar samt lördagar från åtta på morgonen till åtta på kvällen. Det går att skriftligen kontakta via e-post eller kontaktformulär. Det går också att ta kontakt via Facebook eller chatt.

För den som har en SnappForm i kraft går det att ringa via det nummer som finns angivet. Detta nummer är för jouren och är därför ständigt bemannat. En del av försäkringen som användare omfattas av är räddningsförsäkring, vilket gör att det inom hela Europa går att få hjälp om man hamnar i trubbel av något slag. Kundtjänst som nås kommer att hitta var den hyrda bilen finns och vill sen veta vad som hänt för att på bästa sätt fixa hjälp. Denna hjälp kan till exempel handla om att ringa bärgning.

Rabattkoden till den privata biluthyrningen

  1. Se efter att Rabattkalas har en giltig rabattkod som går att använda för dig i egenskap av bilhyrare.
  2. Kontrollera villkoren för koden en extra gång för att vara säker på att kunna använda den.
  3. Klicka på rabattkoden och kopiera den för att sedan gå över till plattformen.
  4. Använd något av sök- och filterfunktionerna för att hitta den ideala bilen att hyra.
  5. Om du inte redan loggat in eller registrerat dig behöver du göra det nu för att komma vidare.
  6. När du bestämt dig för en bil klicka ”Hyr bilen” och när du är inloggad kommer du att kunna skriva ett meddelande till bilägaren och skicka iväg förfrågan.
  7. Nu gäller det att vänta på att bli accepterad och efter att det skett få mejlet med betalningsanvisningarna.
  8. Det är i samband med betalningen som rabattkoden anges genom att klicka på bokningen i fråga och lägga till koden.
  9. Om koden inte läggs till vid betalningen kan den sparas till nästa tillfälle.
Inga omdömen finns tillgängliga
Skriv det första omdömet!

The site does not support this resolution on IE 8