En del till dig och en del till oss: När du använder en rabattkod på ditt köp kan det ge provision till oss.

Min rabattkod fungerar inte - vad kan jag göra?

Fungerar inte rabattkoden? De bästa tipsen för att spara mer

Ibland när man handlar online är gränsen gårfin mellan förväntan och irritation. Ett av de största irritationsmomenten är givetvis att rabattkoden inte kan lösas in. Vi på Rabattkalas.se har stor erfarenhet av detta, då vi dagligen testar och tillför rabattkoder och vi delar gärna med oss av några tips som förhoppningsvis kan rädda ditt humör.

“Jag ser alltid till att det inte finns några blanksteg i början eller i slutet av koden. Annars kan det lätt uppstå fel” Rudy, rabattkodsmanager

9 tips som förhoppningsvis kan hjälpa till 

Vi vet av erfarenhet att lösningen ofta finns i det finstilta. Därför är det viktigt att känna till och ta hänsyn till alla begränsningar. Några typiska exempel är:

VillkorLösning
Lägsta ordervärde 500 krLägg till fler produkter i kundvagnen eller välj en annan rabattkod med ett mindre lägsta ordervärde.
Gäller endast för nya kunderOm du redan är registrerad kan du kan använda en annan email-adress än den registrerade.
Gäller ej redan nedsatta varor eller utvalda märken. Välj en annan produkt som uppfyller villkoren.
Kan bara lösas in med kundkonto. Rabattkodsfältet blir överhuvudtaget inte synligt om du inte är inloggad, därför är det viktigt att du registrerar dig hos butiken. 
Gäller endast två eller fler artiklar. Lägg ytterligare en billig vara i varukorgen eller använd en annan rabattkod.
Rabattkoden giller för vissa kundgrupper (ex. kundklubbmedlemmar)I de allra flesta fall är registrering gratis, så ta några minuter och anmäl dig innan du återvänder till din varukorg.
Kan inte kombineras med andra rabattkoder.Jämför rabattkoderna och välj den som ger den största besparingen. 
Begränsat antal inlösningar (t.ex. de första 1000 beställningarna)Här gäller det bara att försöka lösa in rabatten så fort som möjligt. Lycka till!
Kan bara lösas in genom appen.Tänk på att dessa rabattkoder inte heller kan lösas in i en normal webbläsare på telefonen utan att appen måste installeras.

Fungerade inte plan A? Våra insidertips

Varje återförsäljare vill hellre ha nöjda än missnöjda kunder. Du ska därför inte stänga webbutiken för tidigt, en överraskning kan fortfarande vänta på dig. Om du har tur får du automatiskt en ny rabattkod.

Första möjligheten: "Stanna lite till!"

Ibland poppar ett popup-fönster upp precis när du tänkte lämna webbutiken. Hitta rabattkoden i det nya rutan, kopiera koden och återgå till din varukorg. Plötsligt har du sparat pengar - bättre kan det inte bli!

Andra möjligheten: "Du har glömt något..."

Om du har avbrutit ditt köp kan du få ett mail några dagar senare. Det är butiken som påminner dig om att du har “glömt” något i kundvagnen och då kan du också få en rabattkod, så tålamod lönar sig!

Bra att veta

"Nyhetsrabattkoder är specialfall. Vi erbjuder ingen rabattkod hos oss men hänvisar ändå till möjligheten att spara pengar. Istället får du rabattkoden direkt från återförsäljaren efter det att du har besökt webbsidan och registrerat dig som nyhetsbrevsabonnent. För att verkligen få rabattkoden borde du… "

a) Titta i skäpkorgen

b) Ha lite tålamod. Alla nyhetsbrev hamnar inte i inkorgen efter några sekunder utan det kan ta upp till en timma, och i vissa undantagsfall t.o.m. ännu längre.

Hur du kan hjälpa andra sparare

Ju fler Rabattkalas-användare som svarar på frågan “Fungerade rabattkoden?” med “Ja” eller “Nej”, desto större nytta drar alla av funktionen.

Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt ta bort inaktiverade och ogiltiga rabattkoder. Dessutom testar vårt team inte bara varje kod före publicering, utan även kontinuerligt efteråt.

Om du vill lämna feedback, om du har kritik eller vill komma med förslag om sidan, kan du skicka en förfrågan så svarar våra experter gärna på dina frågor.