Zalando rabattkoder & erbjudanden

Alla rabattkoder och erbjudanden för september 2018, uppdaterade och godkända.
10%
10% rabatt när du anmäler dig till nyhetsbrevet hos Zalando
**********
Visa rabattkod & butik
Använd 564384 gånger
Villkor
Upp till 60% rabatt på över 1 200 produkter hos Zalando
Visa erbjudande
Använd 114733 gånger
Villkor
Fri frakt och fria returer på hela sortimentet hos Zalando
Visa erbjudande
Använd 63643 gånger
Villkor
Zalando rabattkoder som löpt ut Läs mer
Vi är övertygade om att vi har de bästa rabattkoderna till Zalando Om du vill kan du dock ta en titt på våra konkurrenters sidor också.

Missa aldrig en rabattkod från Zalando!

Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part
Avregistrering är alltid möjlig
Kostnadsfritt
Innehållsförteckning

Sveriges största utbud av skor och mode hos Zalando

Zalando säljer skor och kläder för män och kvinnor i alla åldrar. Företaget har sin bas i Berlin, Tyskland och är aktiva i flertalet länder på den europeiska marknaden. Med över 25 000 skomodeller och fler än 150 000 olika varor i sortimentet stoltserar Zalando med det största utbudet inom sin nisch på den svenska e-handelsmarknaden. I webbutiken hittar man varor från över 3000 olika märken. Allt från nya heta "up and coming"-märken till exklusiva premiummärken och klassiska brands såsom Ralph Lauren, Calvin Klein och Lacoste. 

Trendigt mode från Zalando.

Från liten källarlokal till världsomfattande klädjätte

David Schneider och Robert Gentz är hjärnorna bakom nätbutiken Zalando. 2008 grundade de verksamheten i en liten källarlokal i Berlin och kunde redan två år senare skryta med att inte bara vara marknadsledande inom nätbaserad skoförsäljning i Tyskland, utan också med att de hade slagit sig in på den österrikiska marknaden.

Zalandos grundare: Rubin Ritter (Från företaget Rubin), David Schneider och Robert Gentz.

Det hela började som nämnt i slutet på 2000-talet, med att grundarna David och Robert ville få sig en uppfattning om vad konsumenterna verkligen var ute efter när de gick och shoppade skor. De började med att personligen besöka ett antal skobutiker där de frågade kunderna vad de hade för huvudsakliga preferenser och svaren var desamma: konsumenterna föredrog ett sortiment med de senaste modellerna av de relevantaste märkena. Ett stort utbud i olika färger och storlekar nämndes också alltid. Zalando-grundarna insåg snabbt att en fysisk butik omöjligen skulle kunna leva upp till kundernas förväntningar. Siktet ställdes därför snart in på en webbdriven butik, en verksamhet som kunde erbjuda ett enormt utbud till människor över hela världen.

En sak var emellertid avgörande för framgångarna. Både David Schneider och Robert Gentz var väl medvetna om att det viktigaste när man öppnar en ny verksamhet är att skapa en känsla hos köparen, en positiv sådan som sätter sig någonstans på djupet. I en gemensam lägenhet på Torstraße i Berlin, som figurerade som lagerlokal och kontor, satte därmed företaget igång. 

Det var en turbulent tid till en början, där Davids privata mobiltelefon tog emot sms-reklamationer och produktförfrågningar samtidigt som de båda sprang frenetiskt mellan lägenheten i Prenzlauer Berg och postkontoret över gatan för att hinna skicka iväg skokartongerna som de packade ihop i källaren. Ingen av dem hade förutspått ett sådant tryck, men det började i princip direkt från att de öppnat upp e-butiken.

Två år efter starten lyckades de övertyga företaget Rubin att bygga en tilldragande design åt webbutiken. Resultat blev ett komplett webbutikspaket anpassat för alla behov som modevärlden med tillhörande produkter kräver. In med kapital gick de tyska investerarna Marc Oliver och Alexander Samwer. Zalando som först och främst var till för försäljning av skor förvandlades snabbt till en sko- och klädbutik. Genom att anställa utomordentligt kvalificerad personal inom bland annat PR, och genom att samtidigt lägga sitt huvudlager strategiskt utplacerat så att runt 85% av deras kunder fanns inom en 9-timmars bilfärd därifrån lyckades de förvandla den lilla tyska webbutiken till en av de främsta nätbutiken i Europa. 

Etablerade siffror och företagskultur hos Zalando

Företaget sysselsätter idag över 7000 medarbetare från alla möjliga delar av världen och inköparna av mode besöker regelbundet alla de stora fashion- och affärsmässorna för att inte bara knyta nya kontaker och försäkra sig om klädernas kvalitet, men även för att vårda etablerade kontakter med branschens ledande märken. Businessen har sina kontor och fastigheter i olika delar av Tyskland. I de tre städerna Mönchengladbach, Brieselang och Erfurt har de till exempel logistikcentraler. I Dortmund finns särskilda kontor och i  Berlin och Frankfurt finns outlet-butiker. IT-experter sitter utplacerade på dessa platser och ser till att allt motsvarar de högt ställda kraven på att verksamheten hela tiden löper som en så kallad "smooth operation". 

De anställda härstammar från över 50 länder, vilket vittnar om en enorm diversitet i både tekniskt kunnande och förmåga till flexibilitet när det kommer till beslutsfattande åtgärder. Zalando finns idag inte bara i de tysktalande länderna utan även i alla skandinaviska länder samt i många andra europeiska länder som till exempel: 

  • Nederländerna
  • Frankrike
  • Spanien
  • Polen
  • Italien
  • Irland
  • Storbritannien
  • Tjeckien

Företagskulturen som härskar på Zalando är en av anledningarna till att de är och fortsätter vara en av de största aktörerna på marknaden. Anställningsprocessen på firman utgår först och främst från en respekt för individens potential, sakkunskap och förmåga att samarbeta med andra. Ambitionen att vilja vara med och skapa något tillsammans med företaget och dess medarbetare är A och O för maskineriets fortsatta framgång. Företaget har tack vare sina dedikerade medarbetare gått från en liten start up-firma till att bli en arbetsplats omfattande över 7000 personer över hela jorden; det var ingen slump att det kunde hända, och givetvis var det arbetsidealen - en miljö främjande för både de anställda, anställarna, kunderna och övriga inblandade.

Den alltjämt existerande expansionen i all ära hamnade dock företaget i blåsväder när tv-bolaget Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF) uppmärksammade att tveksamma arbetsförhållanden rådde i Zalandos fabriker, något som spreds som en löpeld i medierna. Det hela ledde till ett pressmeddelande från företaget i slutet av 2011 där de försäkrade att åtgärder vidtagits för att förbättra arbetsvillkoren för alla deras anställda. Zalando belönades med guld inom kategorin ”Best Cross-Border Webshop of Europe” på 2012 års upplaga av European E-commerce Awards.

Zalando har sedan augusti 2014 ett fackligt råd som omfattar de över 1100 anställda i området Brieselang. Rådet består av 15 utvalda individer. En enkätundersökning som genomfördes i november 2014 visade att 78% av medarbetarna kände visst stolthet över att jobba hos Zalando. Vidare visade undersökningen att 86% av folket på företaget önskade stanna kvar hos dem under längre tid, samtidigt som en liknande andel 85% uppgav att de blev bemötta med respekt och en vänlig attityd av ledning och överordnade. Upp till 87% menade att de trivdes med sina arbetsuppgifter. Företaget som utförde granskningen heter DEKRA och är en oberoende firma med högt anseende. De utför liknande undersökningar en gång varje halvår, allt för att säkerställa en rimlig nivå av medarbetarnöjdhet.

Zalandos stora utbud 

Zalando var en av pionjärerna att kunna erbjuda mode på ett enkelt vis över nätet. De fortsätter att vara en av de främsta inom branschen idag när det kommer till att kunna visa upp produkter via nätet på ett tillfredsställande sätt med bilder och omfattande information. Tydliga och mångfacetterade produktbilder ges och under varje produktsida kan man läsa tidigare kundrecensioner och information om passform och storlek.

Detaljerad information och tydliga bilder på Zalando.se.

Som redan nämnts har företaget knutit nära kontakter med de största märkena i branschen - flera av dem utan någon som helst erfarenhet av att marknadsföra och sälja sina varor över nätet innan de kom i kontakt med webbutiken i fråga. Men tack vare Zalandos detaljerade sätt att presentera respektive produkt på, samt deras unika know-how när det kommer till e-kommers, har flertalet aktörer visat ett stort intresse för företaget. 

Butiken erbjuder inte enbart plagg och accessoarer från utomstående produktionskedjor, de har även framgångsrikt etablerat en rad egna märken som visat sig bli så pass uppskattade bland kunderna att de idag står för en väsentlig del av intäkterna. Märkena som de själva tagit fram och utvecklat heter bland annat Zign, mint&berry och Even&Odd.

En av de största faktorerna som lett till företagets framgångar är deras stora sortiment av klädesartiklar som skor, klänningar, jackor, t-shirts, jeans och skjortor. Ett sortiment som kantas av allt från de egna budgetmärkena till premiummärken som bland annat Michael Kors, Bally, Givenchy, Burberry och Versace. Andra märken som säljs i butiken är till exempel:

  • Filippa K
  • Tiger of Sweden
  • Weekday
  • Mango
  • Tommy Hilfiger
  • Topshop
  • adidas
  • By Malene Birger
  • Nike
  • Elvine
  • VILA
  • Kenzo

Exklusiva premiummärken hos Zalando.

I webbutiken finner man en närmast ofattbar mängd produkter inom främst skor och mode. Antalet skomodeller uppgår till över 30 000 och omfattar alla kategorier av fotbeklädnader, från sportigt till festligt, alternativt till enkelt. Naturligtvis till både kvinnor, män och barn. Är man istället på jakt efter en lyxig klänning, sportig pikétröja, ett par träningsbyxor eller en varm ytterjacka har man mycket att välja på i modeavdelningen. På sidan finner man allt som oftast någon form av rea där de sista exemplaren av valda plagg går att köpa till kraftigt reducerade priser. 

Mode för både män och kvinnor går att köpa på Zalando.

Modenyheter hos Zalando

Om man skulle ha svårt att utgå från sin helt egna uppfattning om vad man uppfattar som åtråvärt för stunden, det vill säga saknar inspiration, finns det avdelningar på zalando.se som antagligen ger en mer än nog med inspiration. Under fliken ”Nytt” hittar man underkategorier såsom "Veckans modeval" och "Modespaning" där utvalda outfits är ihopsatta. 

Inspiration på Zalandos hemsida.

Under samma flik kan man med fördel klicka in sig för att finna utvalda artiklar som både motsvarar de senaste trenderna och de populäraste materialen och färgerna. Det som presenteras finns självklart alltid till försäljning hos Zalando och en stor lyhördhet tas alltid i anspråk i förhållande till mixning, matchning och tillgänglighet.

De senaste trenderna hittar du under "Nytt" på Zalandos hemsida.

Handla i Zalando-appen

I slutet av 2012 lanserade Zalando sin första app till smartphones. Lanseringen gällde då endast Tyskland och ett halvår senare i juli 2013 hade över en miljon personer laddat ned appen. I början av 2014 lanserade de samma app fast till surfplattor, och idag finns deras appar även i övriga världen. Appen går att ladda ned i App Store, Google Play och Windows Store

Shoppa enkelt med Zalandos app.

Presentkort från Zalando

Hos Zalando kan man köpa presentkort på ett värde mellan 150 kr till 2000 kr. Det går att få presentkortet som en pdf-fil eller på posten. Det finns även olika sorters format man kan få det i, nämligen följande: 

Presentkort från 150 kr - 2000 kr går att köpa hos Zalando.

Säkerhet framför allt

Det är naturligtvis viktigt att man lägger stor fokus på säkerhet om man bestämmer sig för att starta en verksamhet online. För att säkerställa att all personlig data som deras miljontals kunder bistår dem med har Zalandos team arbetat nära med utomstående säkerhet- och krypteringsexperter då säkerheten på sidan är företagets främsta prioritet och ansvar. Det uttrycks bland annat genom att de har ett säkerhetsteam som står till förfogande 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan; vilket gör att de kan kontaktas så fort misstanke om integritetsintrång misstänkes.

Båda Zalandos huvudkontor är lokaliserade i Tyskland, ett faktum som innebär att företaget är skyldigt att agera utifrån strikta datalagringsdirektiv implementerade av såväl den tyska staten som EU. Som registrerad användare har man alltid möjlighet att gå in och kontrollera sina personliga uppgifter. På så sätt har man alltid koll på vilken info som Zalando har tillgång till. Vissa kunduppgifter ges ut till organisationer som banker och serviceföretag, men i så fall endast om man som kund uttryckligen godkänt det. Samtliga kunddata krypteras med SSL (Secure Socket Layer), en kryptering som är standard för bankaffärer över nätet - det vill säga en mycket säker kryptering.

Reklamfilmssuccén

En av de tveklöst största anledningarna till deras framgångar är deras reklamfilmer. Den första av dem som fick genomslag i Tyskland målade upp en scen där en grupp människor sitter i en lägenhet och lyssnar på en guru som kommer med utsagor som kraftigt ifrågasätter den ”moderna kapitalistiska konsumtionshetsen”, varefter en kvinna i lägenheten mottager ett paket från Zalando och brister ut i ett lyckoskrik som får hela lägenheten att häpna. ”Skrik av lycka” är deras motto i Tyskland och kampanjen ledde till att 9 av 10 Tyskar helt plötsligt kände till klädjätten.

Även i Skandinavien har deras reklamfilmssatsningar varit mycket populära. En av de mest omtalade av dem visar ett fiktivt scenario där en man är på gränsen till nervsammanbrott. Han berättar inför en kamera att det vore bäst om flickvänner, systrar och tjejer i allmänt inte fick reda på webbutikens namn eftersom, antyds det, deras enorma utbud i kombination med fri frakt och retur leder till okontrollerbart shoppande. Filmen vann pris i Norge för bästa reklamfilm samma år som den kom och hjälpte till att etablera företaget i Sverige också.

Nyhetsbrevsprenumeranter får rabatt

Zalando erbjuder alla sina allra mest dedikerade följare rabatt på sitt första köp när de anmäler sig till deras nyhetsbrev. Fördelarna med att bli prenumerant är att man, förutom rabatten, får modetips och exklusiva erbjudanden skickade till sig. Med hjälp av denna information kan man vara säker på att alltid vara en av de första som upptäcker en ny realisering på deras sida eller nyinkomna produkter. Det är helt gratis att prenumerera på Zalandos nyhetsbrev. 

Zalandos sociala plattformar

Vill man ha mer av Zalando kan man titta in på Facebook, Instagram och Youtube där Zalando delar material, bilder och info. Här nedan är ett smakprov av vad man kan förvänta sig i en av deras sociala kanaler. 

Att betala sitt köp på Zalando.se

När man ska betala sitt köp hos Zalando har man några olika möjligheter att välja på. Det går att betala med dessa medel på den svenska sidan: 

  • VISA-kort
  • MasterCard
  • American Express-kort
  • PayPal
  • Faktura

Med PayPal och kortbetalning betalar man sitt köp direkt vid beställningstillfället. Fakturabetalning är också möjlig vid vissa tillfällen, och då har man 30 dagar på sig att betala sitt köp, vilket betyder att man kan beställa hem varorna för att prova dem innan man slutför betalningen. Fakturan följer med i paketet när man valt detta betalningssätt. 

Fri frakt och fri retur

Zalando har gjort sig ett namn mycket på grund av deras generösa fraktalternativ. Att beställa varor hos Zalando medför inga som helst leveransavgifter och inte heller om man skulle vilja skicka tillbaka något. När man handlar i butiken går det att välja på två leveransalternativ; standardfrakt och expressfrakt. Standardfrakten är som nämnt gratis, och vill man ha paketet inom 48 timmar kan man välja expressfrakt som kostar 99 kr. 

Leveransen från lager till kund tar med standardfrakt mellan 2-5 arbetsdagar. Beställningen går att spåra med en tracking-länk så fort paketet är ivägskickat. När paketet finns att hämta ut hos det postombud man valt i checkout får man en avisering per SMS eller via mejl. För att hämta ut sitt paket behöver man visa upp en giltig ID-handling samt ha sitt kollinummer till hands. 

Även returen hos Zalando är gratis, och man har hela 100 dagar på sig att returnera en oanvänd vara. För att returnera en artikel eller hel beställning går man in på sitt Zalando-konto och registrerar vilken eller vilka produkter man vill returnera. Därefter skriver man ut en retursedel eller använder den som följde med i paketet när man mottog beställningen. Paketet lämnas in hos valfritt postombud och alla varor som returneras måste naturligtvis vara oanvända. 

Få hjälp från Zalando

Om man har frågor till Zalando kan man enkelt kontakta kundservice på telefon eller mejl. Telefonnumret till kundtjänst är 020 -79 40 46 och deras e-post adress är service@zalando.se. Kundtjänst via telefon går att nå från kl. 08.00 på morgonen till och med kl. 18.00 på kvällen varje vardag. Det går även att fylla i deras kontaktformulär, och vill man läsa sig till svaret finns det massvis av information under Zalandos FAQ

Såhär kan du använda din rabattkod hos Zalando

  1. Det första du behöver göra är att bestämma dig för vilken rabattkod som du önskar använda för ditt köp i webbutiken. Välj en med villkor som stämmer överens med ditt tänkta köp.
  2. När du bestämt dig för vilken kod du vill använda klickar du på den för att på så sätt synliggöra den. Observera att klicket även kommer att omdirigera dig till zalando.se. 
  3. För säkerhetsskull är det bra om du sparar koden genom att till exempel skriva ned den. Detta för att du behöver den när du checkar ut på Zalandos hemsida. 
  4. När du sparat rabattkoden går du till Varukorgen där du får en chans att kontrollera din beställning.
  5. Om allt ser bra ut klickar du vidare till ”Gå till checkout”.
  6. Nu loggar du in på ditt Zalando-konto. Om du inte har ett sådant får du nu chans att registrera ett.
  7. När du loggat in ska du bekräfta din varukorg samt därefter var du vill att paketet ska levereras. Glöm inte heller att fylla i ditt mobilnummer för SMS-avisering.
  8. I det kommande steget checkout väljer du betalningsmetod varefter du får chans att mata in din rabattkod i ett fält ämnat för det.
  9. När du kontrollerat att rabatten registrerats kan du bekräfta ordern.
  10. Medan du inväntar paketet från Zalando kan du nu luta dig tillbaka och njuta av att du varit smart och handlat med en rabattkod och därmed sparat pengar. 

 Såhär ser fältet ut där rabattkoden ska klistras in i Zalandos webbutik.

Omdömen för Zalando
2 omdömen
Beställningsprocess
Fraktsätt
Kundtjänst
Lös in rabattkoden

Dela med dig av din shopping-upplevelse och hjälp andra användare.

Skriv ett omdöme
skrev 23.07.2014
älskar zalando
Beställningsprocess
Fraktsätt
Kundtjänst
Rabattkod
i lov zalando.
zalando är bäst.
Var detta till hjälp? 0 0
skrev 03.03.2014
Kanon!
Beställningsprocess
Fraktsätt
Kundtjänst
Rabattkod
Fick varorna billigt och supersnabbt. Inget att klaga på över huvud taget.
Var detta till hjälp? 0 0

The site does not support this resolution on IE 8

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida. Läs mer