Zalando nätshoppar

Zalando rabattkod

2 Zalando rabattkoder och 2 erbjudanden för december 2016

12% extra rabatt på reasortimentet hos Zalando
Minsta ordervärde 1000 kr. Vissa märken kan vara exkluderade från rabattkoden.
12DXMASSE
Visa rabattkod & butik
Fungerar rabatten? 0 0
Testad
Använd 4 gånger
10% rabatt när du anmäler dig till nyhetsbrevet hos Zalando
Gäller på beställningar över 750 kr.
Skickas med e-post
Visa rabattkod & butik
Fungerar rabatten? 3 0
Testad
Använd 783 gånger
Fri frakt och fria returer på hela sortimentet hos Zalando
Visa erbjudande
Fungerar rabatten? 0 0
Testad
Använd 1569 gånger
Upp till 50% rabatt på över 1 200 produkter hos Zalando
Visa erbjudande
Fungerar rabatten? 0 0
Testad
Använd 313 gånger
Zalando rabattkoder som löpt ut – Varför?

Missa aldrig en rabattkod från Zalando!

Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part
Avregistrering är alltid möjlig
Kostnadsfritt

Sveriges största utbud av skor och mode hos ZalandoHandla alla typer av plagg hos Zalando

Först och främst, en liten introduktion: Zalando är en internetbaserad butik som framförallt säljer skor och mode, men som även har mycket att erbjuda inom kategorier som sport, accessoarer och dylikt. Företaget har sin bas i Berlin, Tyskland och är aktiva i flertalet länder på den europeiska marknaden. Med över 25 000 skomodeller och totalt räknat mer än 150 000 olika varor i produktkatalogen stoltserar Zalando med det största utbudet inom sin nisch på den svenska e-handelsmarknaden. I webbutiken kan du hitta varor från över 3000 olika märken, dessa inbegriper allt från spännande nykomlingar till exklusiva premiummärken som Barbour, Tiger of Sweden och Michael Michael Kors. 

Uppstart och framgång

David Schneider och Robert Gentz är hjärnorna bakom nätbutiken Zalando. 2008 grundade de två killarna verksamheten i Berlin och kunde redan två år senare skryta med att inte bara vara marknadsledande inom nätbaserad skoförsäljning i Tyskland, men också att de hade slagit sig in på den österrikiska marknaden. Men låt oss inte gå händelserna i förväg, det hela började som nämnt i slutet på 2000-talet, med att grundarna David och Robert ville få sig en uppfattning om vad konsumenterna verkligen var ute efter när de gick och sko-shoppade. De började alltså med att personligen besöka ett antal skobutiker där de frågade kunderna var deras huvudsakliga preferenser låg och svaren var entydiga: konsumenterna föredrog ett sortiment med de senaste modellerna av de relevantaste märkena; ett stort urval i mängder av färger och storlekar nämndes också alltid.  Cheferna insåg snabbt att en fysisk butik omöjliggen skulle kunna motsvara kundernas förväntningar. Siktet ställdes därför snart in på en webbdriven butik, en verksamhet som kunde erbjuda ett enormt utbud parallellt till tänkbara köpare i hela världen.  En sak var emellertid avgörande för framgångara, en sak mer än något annat.

Både David Schneider och Robert Gentz var väl medvetna om att det i första hand inte spelar någon större roll hur mycket man än har ett uppdaterat utbud, viktigast är att skapa en känsla hos köparen, en positiv sådan som rör runt någonstans på djupet. I en gemensam lägenhet på Torstraße i Berlin, som figurerade som lagerlokal och kontor, satte verksamheten igång. Det var en turbulent tid till en början, där Davids privata mobiltelefon tog emot sms-reklamationer och produktförfrågningar samtidigt som de båda sprang frenetiskt mellan lägenheten i Prenzlauer Berg och postkontoret över gatan för att hinna skicka iväg skokartongerna som de packade ihop i källaren. Ingen av dem hade förutspått ett sådant tryck, men det började i princip direkt.

Först två år senare lyckades de emellertid övertyga företaget Rubin att bygga ett schysst interface åt webbutiken. Resultat blev ett komplett webbutikspaket anpassat för alla behov som modevärlden med tillhörande produkter kräver. Zalando skor förvandlades alltså snabbt till Zalando kläder och följaktligen Zalando mode. Genom att lägga sitt huvudlager strategiskt utplacerat så att runt 85% av deras kunder låg inom en 9-timmars bilfärd från den lyckades de med ett logistikmirakel som i kombination med faktorer som utomordentligt kvalificerade personal inom samtliga av deras företagsgrenar som inköp och PR gjorde att  webbutiken blivit en av de främsta inom europeisk e-commerce idag. Faktorerna sammanföll med andra ord i en affärsmässig harmoni sällan skådad tidigare.

Etablerade siffror

Företaget sysselsätter idag över 7000 medarbetare från alla möjliga delar av världen och inköparna av mode besöker regelbundet alla de stora fashion- och affärsmässorna för att inte bara knyta nya kontaker och försäkra sig om klädernas kvalitet, men även för att vårda etablerade kontakter med branschens ledande märken. Businessen har sina kontor och fastigheter i olika delar av Tyskland,  i de tre städerna Mönchengladbach, Brieselang och Erfurt har de till exempel logistikcentraler. I Dortmund har de särskilda kontor och i Frankfurt återfinnes en outlet-butik, något som du även kan besöka i Berlin, som för övrigt är hem åt deras högkvarter. 700 it-experter sitter utplacerade på dessa platser och ser till att allt motsvarar de högt ställda kraven på att verksamheten hela tiden löper som en så kallad ’smooth operation’. De anställda härstammar från över 50 länder, vilket vittnar om en enorm diversitet i både tekniskt kunnande och förmåga till flexibilitet när det kommer till beslutsfattande åtgärder. Du kanske därför inte är lika förvånad längre över att du sällan eller aldrig upplevt eller ens hört om några tekniska problem gällande Zalando’s webbaserade köp- och handelsplattform. 

Svackor och rehabilitering

Den alltjämt existerande expansionen i all ära hamnade dock företaget i blåsväder när tv-bolaget Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF) uppmärksammade att tveksamma arbetsförhållanden rådde i Zalandos fabriker, något som spreds som en löpeld i medierna. Det hela ledde till ett pressmeddelande från företaget i slutet av 2011 där de försäkrade att åtgärder vidtagits för att förbättra arbetsvillkoren för alla deras anställda. Zalando belönades med guld inom kategorin ”Best Cross-Border Webshop of Europe” på 2012 års upplaga av European E-commerce Awards.

I slutet av 2012 lanserade de sin första app till smartphones, lanseringen gällde Tyskland. Endast ett halvår senare i juli 2013 hade över en miljon laddat ned appen. I början av 2014 lanserade de samma app fast till surfplattor, och under sommaren har deras appar lanserats i övriga världen.

Under våren 2014 uppdagades det igen att arbetsförhållandena i ett av Zalandos lager var bristfälliga. En journalist vid namn Caro Lobig wallraffade under tre månader i ett av deras lager i den tyska staden Erfurt, och redan efter 5 veckor började hon få problem med blodomloppet, antagligen till följd av att ett genomsnittligt 8-timmars arbetspass innebar att röra sig ungefär 27 kilometer till fots. Enligt en anonym källa på räddningstjänsten i området gick det knappt en dag utan att de måste rycka ut till nämnda lager. Enligt den tyska tv-kanalen RTL har även en expert inom arbetsrätt bekräftat att de anställda på lagret utsätts för flygplatsliknande säkerhetskontroller och sittförbud. Utöver det utsätts även medarbetarna för övervakning som bryter mot tysk lagstiftning.

Zalando har avböjt att kommentera uppgifterna med har sedan augusti 2014 skapat ett fackligt råd som omfattar de över 1100 anställda i området Brieselang. Rådet består av 15 utvalda individer. En enkätundersökning som genomfördes i november 2014 visade att 78% av medarbetarna kände visst stolthet över att jobba hos Zalando. Vidare visade undersökningen att 86% av folket på företaget önskade stanna kvar hos dem under längre tid, samtidigt som en liknande andel 85% uppgav att de blev bemötta med respekt och en vänlig attityd av ledning och överordnade. Upp till 87% menade att de fann nöje i sina arbetsuppgifter. Företaget som utförde granskningen heter DEKRA och är en oberoende firma med högt anseende. De utför liknande undersökningar en gång varje halvår, allt för att säkerställa en rimlig nivå av medarbetarnöjdhet.

Säkerhet framför allt

Bra produktbeskrivingar ger en bra känsla för hur produkterna ser ut i verklighetenDet har emellertid tagit åtskillig tid för dem att nå upp till siffrorna som motsvarar omsättningen. Bakom hantverket står en handfull personer som genom idogt arbete byggt på solida grundvalar banat väg för en av Europas mest framgångsrika webbutiker någonsin. Några av de mest grundläggande faktorerna kan man läsa om på deras webbsida. Det är naturligtvis av största vikt att man har starka policys i ryggen om man bestämmer sig för att starta en verksamhet som inte bara är beroende av andra människor, men som även andra människor, kompletta främlingar till och med, ska förväntas lita på till sådan grad att de är villiga att ge ut känslig information som kreditkortsupplysningar och personliga kontaktuppgifter, och därmed möjliggöra för ett stort antal betalningssätt, lagring av adress och dylikt samt cookie-funktioner som underlättar för ditt nästa besök i butiken. För att säkerställa att all personlig data som deras miljontals kunder bistår dem med har deras datorteam arbetat nära med utomstående säkerhet- och krypteringsexperter – säkerhet är de facto företagets främsta prioritet och ansvar.  Det uttrycks bland annat genom att de har ett säkerhetsteam som står till förfogande 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan; vilket gör att de kan kontaktas så fort misstanke om integritetsintrång misstänkes.

Båda Zalandos huvudkontor är lokaliserade i Tyskland, ett faktum som innebär att företaget är skyldigt att agera utifrån strikta datalagringsdirektiv implementerade av såväl den tyska staten som EU. Som registrerad användare har du alltid möjlighet att gå in och kontrollera dina personliga uppgifter, därmed har du alltid koll på vilken info som Zalando har tillgång till. Vissa kunduppgifter reläas till utomstående organisationer som banker och serviceföretag, men i så fall endast om du som kund uttryckligen godkänt det alternativt om det är absolut nödvändigt för att genomföra affären du ingått i – i dessa fall har de utomstående endast tillåtelse att använda uppgifterna för att genomföra den specifika uppgift som krävs. Samtlig kunddata krypteras med SSL (Secure Socket Layer), en kryptering som är standard för bankaffärer över nätet – det vill säga en exceptionellt säker kryptering.

En kultur föder en annan – Irlandssatsning i kikaren

Företagskulturen som härskar på Zalando är en av anledningarna till att de är och fortsätter vara en av de största aktörerna på marknaden. Anställningsprocessen på firman utgår först och främst från en respekt för individens potential, sakkunskap och förmåga att samarbeta med andra. Ambitionen att vilja vara med och skapa något tillsammans med företaget och dess medarbetare är A och O för maskineriets fortsatta framgång. Företaget har tack vare sitt dedikerade tjänstefolk gått från en liten start up-firma till att bli en arbetsplats omfattande över 7000 personer över hela jorden; det var ingen slump att det kunde hända, och självfalletvis var det arbetsidealen – en miljö främjande för både de anställda, anställarna, kunderna och övriga inblandade.

Om än verksamhetens huvudsakliga geografiska område har varit koncentrerat till Tyskland, med särskilda kontor ämnade för inköp belägna i Stockholm, Berlin, London, Milano och Paris, så har de precis som så många andra företag börjat snegla allt mer på Dublin som potentiell plats för framtida verksamhet. Det irländska kontoret blir en renodlad teknikgren, därav har de redan nu börjat ta emot ansökningar från duktigt folk inom denna bransch, som kan tänka sig att bistå med deras expertis på den här teknik-huben som den kallas. Som många säkert känner till har en stor mängd företag omlokaliserat stora delar av sin business till Irland på senare år, detta kommer sig av en lokalpolitik som öppnar för mycket fördelaktig beskattning av företag, sett från deras synvinkel. Zalando har sett vilka positiva aspekter det kan tillföra företaget, som nu har bestämt sig för att öppna ett kontor i Dublin med målet att tillsätta ungefär 200 tjänster.  Planeringen har av naturliga skäl fallit i god jord hos den rådande irländska regeringen varav Richard Burton TD, motsvarande arbetsmarknadsminister, har sagt följande ”Att skapa nya jobb är en vital del i vår framtidsstrategi för landet, därför välkomnar vi Zalandos satsning med öppna armar.”

Egen väg och egna märken

I internetkonsumtionens vagga var de primära produkterna som salufördes över nätet sådana som lämnade lite utrymme för missrepresentation som exempelvis böcker och cd-skivor. I takt med att teknik med tillhörande interface utvecklades öppnades emellertid Du hittar bland annat snygga kläder i neonfärger hos Zalandomöjligheter upp, möjligheter till att kunna erbjuda mode på nätet med bistående beskrivningar och fotografier som skulle kunna komma nära hur plaggen faktiskt såg ut och kändes i riktiga livet. Zalando var en av pionjärerna att kunna erbjuda mode på det här sättet. De fortsätter dessutom att vara en av de främsta inom branschen idag när det kommer till just att kunna visa upp produkter via nätet på ett tillfredsställande sätt. Zalando jackor eller Zalando väskor, tydliga och mångfacetterade produktbilder ges, tack vare deras ofta förekommande rabattkoder kan du sannolikt ofta hitta en zalando rabattkod att spara pengar med när du beställer någon av de nyss nämnda produkterna.

Som redan nämnts har företaget knutit nära kontakter med de största märkena i branschen, flera av dem utan någon som helst erfarenhet av att marknadsföra och sälja sina varor över nätet innan de kom i kontakt med webbutiken i fråga. Men tack vare deras sofistikerade och detaljerade sätt att presentera respektive produkt på, oavsett om det rör sig om ett set med träningskläder, hemtextilier eller väggklockor, samt deras unika know-how när det kommer till e-kommers, har flertalet aktörer låtit sig övertalas. Butiken förfogar emellertid inte enbart över plagg och modeattiraljer från utomstående produktionskedjor, de har även framgångsrikt etablerat en rad egna märken som visat sig bli så pass uppskattade bland kunderna att de idag står för en väsentlig del av intäkterna. Märkena som de själva tagit fram och utvecklat heter bland annat Zign, mint&berry och even&odd.

Över i 150 000 modeprodukter från mer än 1500 märken på zalando.se

En av de största faktorerna som lett till företagets framgångar är deras otröttligt stora sortiment av klädesartiklar som skor, klänningar, jackor, t-shirts, jeans, byxor och you name it, ett sortiment som kantas av allt från de mer prisvärda egna märkena till premiummärken som förvisso kostar mer men som också garanterar den där extra gnistan som bara lyxmärken kan åstadkomma, märken som: Michael Kors, Bally, Givenchy, Burberry och Versace.

Låt dig inspireras

Om du skulle ha svårt att utgå från din helt egna uppfattning om vad du uppfattar som åtråvärt för stunden, det vill säga saknar inspiration, finns det avdelningar på zalando se som antagligen ger dig mer än nog med inspiration. Under fliken ”News & style” hittar du bland annat parollen Streetstyle som består av diverse bilder tagna på tjejer på stan’ med välmatchade outfits. Fotografierna är alltid tidsenliga och kan till exempel vara kategoriserade under ”Slip-Ons”, ”Vida Byxor”, ”Maximalt Matchat” och ”Blå drömmar” – och naturligtvis kan du alltså klicka på de respektive bilderna för att finna ett motsvarande utbud av varor, som tjejerna på bilderna bär, i webbutiken. Under samma flik kan du med fördel klicka in dig regelmässigt för att finna utvalda artiklar som både motsvarar de senaste trenderna, populäraste materialen och fräckaste färgerna. Det som presenteras finns självklart alltid till försäljning hos dem och en stor lyhördhet tas alltid i anspråk i förhållande till mixning, matchning och tillgänglighet.

Populära märken i sortimentet inkluderar:

  • Vans
  • Adidas
  • Nike
  • Levi's
  • Converse
  • Jack & Jones
  • Diesel
  • Timberland
  • Vero Moda
  • Desigual

I webbutiken finner du en närmast ofattbar mängd produkter inom främst skor och mode. Antalet skomodeller uppgår till över 30 000 och omfattar alla kategorier av fotbeklädnader, från sportigt till festligt, alternativt till enkelt. Naturligtvis till både kvinnor, män och barn. Är du istället på jakt efter en lyxig klänning, sportig pikétröja, ett par träningsbyxor eller en varm ytterjacka har du mycket att välja på i modeavdelningen. På sidan finner du allt som oftast någon form av zalando rea, där de sista exemplaren av valda plagg går att finna till kraftigt reducerade priser. Zalando rabatt av möjligen dina favoritplagg med andra ord.

I en nyligen släppt pressrelease (18/4-2015) förkunnade deras fashionavdelning att en ny funktion lanserats i webbutiken. Den går under parollen ”Shop the look” och tanken är att du ska få ett stort antal bilder med tillhörande ”Looks” eller kompletta outfits med accessoarer presenterade för dig. Efter att du klickat på den bild som lockar dig mest kommer du få alla artiklarna presenterade för dig, med pris etcetera, samt länk till vederbörande plagg i webbutiken. Funktionen har uppstått som en del i ledet att infria kundernas önskningar. Dessa har länge varit just en typ användning i butiken som föreslår vilka plagg som funkar med valda accessoarer eller andra attiraljer, det vill säga matchning av direkt och hög kaliber.

Den nya funktionen har inte bara önskats av deras kundbas utan motsvarar i mångt och mycket en allmänt uppgående intressetrend av att köpa hela outfits snarare än enskilda plagg. I synnerhet manliga klienter tenderar att önska kompletta klädsets. Det sparar tid och ibland även pengar, samtidigt kan denna möjlighet fungera som inspirationskälla för den som kanske redan har en liknande style tillgänglig och endast söker något kompletterande.

Reklamfilmssuccén

En av de tveklöst största anledningarna till deras framgångar är deras utpräglat humoristiska och ”smarta” reklamfilmer. Den första av dem som fick genomslag i Tyskland målade upp en scen där en grupp människor sitter i en lägenhet och lyssnar på en guru som kommer med utsagor som kraftigt ifrågasätter den ”moderna kapitalistiska konsumtionshetsen”, varefter en kvinna i lägenheten mottager ett paket från Zalando och brister ut i ett lyckoskrik som får hela lägenheten att häpna. ”Skrik av lycka” är deras motto i Tyskland, och tro det eller ej men kampanjen ledde till att 9 av 10 Tyskar helt plötsligt kände till klädjätten.

Även i Skandinavien har deras reklamfilmssatsningar varit mycket populära. En av de mest omtalade av dem visar ett fiktivt scenario där en man är på gränsen till nervsammanbrott, han berättar inför en kamera att det vore bäst om flickvänner, systrar och tjejer i allmänt inte fick reda på webbutikens namn eftersom, antyds det, deras enorma utbud i kombination med fri frakt och retur leder till okontrollerbart shoppande. Filmen vann pris i Norge för bästa reklamfilm samma år som den kom och hjälpte till att etablera företaget i Sverige också.

En av Zalandos tips & tricks-videor

Såhär kan du använda en rabattkod och handla till billigare pris hos Zalando

  1. Det första du måste göra är att bestämma dig för vilken kod som du önskar använda för ditt köp i webbutiken. Välj en med villkor förenliga med ditt tänkta köp.
  2. När du bestämt dig för vilken kod du vill använda klickar du på den för att på så sätt synliggöra den. Observera att klicket även kommer att omdirigera dig till webbutiken i fråga.
  3. För säkerhetsskull är det bra om du sparar koden genom att till exempel skriva ned den, detta förhindrar att du måste gå tillbaka i processen och åter hämta den.
  4. När du sparat koden går du till Varukorgen där du får en chans att kontrollera din beställning.
  5. Om allt ser bra ut klickar du vidare till ”Gå till checkout”.
  6. Nu loggar du in med ditt Zalando-konto, om du inte har ett sådant får du nu chans att registrera ett.
  7. När du loggat in måste du än en gång bekräfta din varukorg samt därefter var du vill att paketet ska levereras. Glöm inte heller att fylla i ditt mobilnummer för SMS-avisering.
  8. I det kommande steget väljer du betalningsmetod varefter du äntligen får chans att mata in din rabattkod i ett fält ämnat för det.
  9. När du kontrollerat att rabatten registrerats är du fri att bekräfta ordern.
  10. Medan du inväntar paketet kan du nu luta dig tillbaka och njuta av att du varit smart och handlat med en rabattkod och därmed sparat pengar. 

såhär använder du en rabattkod hos zalando

 

Omdömen för Zalando
skrev 23.07.2014 älskar zalando
Helhetsintryck: (Visa mer ) (Visa mindre )
Beställningsprocess
Fraktsätt
Kundtjänst
Rabattkod

i lov zalando.
zalando är bäst.

Var detta till hjälp? 0 0
skrev 03.03.2014 Kanon!
Helhetsintryck: (Visa mer ) (Visa mindre )
Beställningsprocess
Fraktsätt
Kundtjänst
Rabattkod

Fick varorna billigt och supersnabbt. Inget att klaga på över huvud taget.

Var detta till hjälp? 0 0

The site does not support this resolution on IE 8